Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. március 23., szerda

Pórehagyma krémleves


Jó ideje már, hogy szemezek a póréhagymával. Két hosszú, igazán szép példánnyal aztán neki is fogtam a leveskészítéshez. Több recept átbögészése után rájöttem, hogy vagy ez vagy az hiányzik az én konyhámból, ezért csak egy póréhagyma krémleves egyszerűsített változatát készítettem, abból ami éppen kéznél volt.

Ezek kerültek a fazékba:

2 szál póréhagyma
4 nagy pityóka (  a pityóka továbbra is pityóka marad, nála, másképp krumpli :))
2 nagy alma
1 zöldség leveskocka
1 ek olaj
1 pohár tejföl
1,5 liter víz

Így készült:

A póréhagymát karikákra vágtam, az olajjal és kévés vizzel párolni kezdtem. Közben előkészítettem a kockára vágott pityókár éa lamát, a hagymára raktam, felöntöttem a maradék vizzel, és a levekockát is beletéve, főzni kezdtem. Addig főztem, amíg a zöldégek megpuhultak, kb 2o perc, ekkor levettem a tűzről, botmixerrel megzümmögtettem a levest, ahogy Ingó mondja, besűrítettem 1 pohár tejföllel, aztán újból felforraltam.
Tejföl helyett lehet joghurt, ha nem elég sűrű kevés lisztet is tehetünk bele. Tálaláskor megszórtam petrezselyemzölddel és reszelt sajttal.

Egy-kettőre elkészült, egy -kettőre elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése