Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. május 15., vasárnap

Pitypang méz -Gyermekláncfű méz -Házi Patika


Végre elérkezett hozzánk is a tavasz, pár nap alatt gyönyörű sárga szönyegként lepték el a tájat a virágzó pitypangok. Ezt a szép napsütést és ezeket a gyönyörű sárga virágokat jó lenne télire is eltenni, ezért, úgy döntöttem, hogy mézet készítek belőle.
Maria Treben recepteje alapján akartam készíteni, aztán minden nap kiment a fejemből a könyv kölcsönkérése édesanyámtól, ezért nagy örömmel fogtam neki, mikor Makacska konyhájában rátaláltam a receptre.

Hozzávalók
 2 marék pitypang virág, édesanyám szerint 1oo dr.
1 kg cukor
fél citrom level
1 liter víz

Elkészítés
Szedés után a pitypangokat egy liter vizzel felfőztem, majd mihelyt felfőtt levettem a tűzről és egy éjszakán át állni hagytam. Reggel leszűrtem, a virágokból is kézzel kicsavartam a levet, hozzáadtam a kiló cukrot és a citrom levet, én egy egész citrom levével készítettem, mert jobban szeretem a savanykás ízeket,majd lassú tűzön főztem, vigyázva, hogy ne lobogva forrjon, csak párologjon a víz. Körülbelül 2 órán át főztem, közben ellenőríztem kiskanálban a sűrűséget. Méz sűrűségű kell legyen, én addig főztem, amíg fele maradt a lének.
Kis üvegekbe öntöttem, nekem 5 drb 19o gramos üvegecske telt meg, és egy kevés maradt kóstólgatónak is. Azóta is folyamatosan kóstolgatjuk, azt hiszem, ha télire is akarok belőle, akkor még legalább két adagot kell készítsek :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése