Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. augusztus 24., szerda

Vörös áfonya kompót hidegen

Történt, hogy egy kisvödör vörös áfonyát vásároltam, ebből készítettem mindenféle finomságot, amíg a készlet tartott, aztán két üveggel befőttnek is eltettem, majd télen is jól  fog jönni. A családban mindenki nagyon szereti, csak úgy szemelgetni, pedig elég fanyar íze van, véleményem szerint. Na, de egészségem érdekében  én is szorgalmasan csipegettem a piros bogyókat, ugyanis az egészségmegőrző guruk azt állitják, hogy elég kevés piros színű táplálék jut be a szervezetünkbe, ezért fontos az ilyen színű szezongyümölcsök fogyasztása ( málna, ribizlik, szeder, eper , áfonya, cékla).
Aztán készítettem belőle Vörös áfonyás mazsolás kalácsot is,  tejbegrízet, kompótot, és még szerettem volna eltenni cukros szirupban is, meg fagyasztva is, de arra már nem jutott.
Ebbe a két nagy üvegbe csak egyszerűen beleraktam a  megmosott bogyókat, mielőtt kiválogattam azokat amelyek már túlértek ( hát ehhez kell némi türelem...), aztán felöntöttem hideg vízzel. Ennyi. És ez így meg is áll, több éven át. A bogyók egy idő után elvesztik ezt a szép piros színüket, barnásak lesznek, de a kompótnak isteni a zamata és az illata is. Ilyen formában mártásokhoz fogom felhasználni télen.
Fagyasztani épp a színe megőrzése végett szerettem volna, mert olvastam, hogy tehéntúrós töltelékben is nagyon finom. Befőttként eltéve, cukrozott sziruppal éppen a színet szerettem volna ellenőrízni, de majd legközelebb.
Még szezonja van, érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése