Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. augusztus 26., péntek

Áfonya ivólé

Mióta egycsipettől és még néhány ügyes blogírótól megtanultam ivólevet készíteni, nálunk csak ez készül. Elvileg télire gyártom őket, aztán azt vesszük észre, hogy az üvegecskék fogynak, fogynak, aztán lám, lám itt az utolsó üveg ilyen meg olyan ivólé.
Mivel nagyon egészséges az áfonya, főleg a kismanóm kedvéért ebből is készítettem, a már jól bevált recept alapján, az áfonyához igazítva.
Az áfonyát megtisztítottam, megmostam, aztám botmixerrel pürésítette. Egy liter áfonyáléhez tettem fél liter vizet és 15 dkg cukrot, felforraltam és  forrástól számítva kb öt percig főztem. Forrón üvegecskékbe öntöttem, fejjel lefele fordítottam, száraz dunsztba tettem, amíg teljesen kihűltek.
Nagyon sűrű afonyalé lett belőle, szerintem egy liter afonyaléhez mehet akár az egy liter víz is, jövőben ki fogom próbálni.

Ezúton is köszönöm mindenki segítségét az ivólé készítésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése