Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. március 20., vasárnap

Tepertős pogácsa - Édesapám születésnapjára


Ennek a tepertős pogácsának a története és az elkészítése is nagyon hosszú.
Édesapám születésnapjára készültünk, és valami eredetit szerettem volna neki készíteni. Édesapám sem rajong nagyon a túlzottan édes, krémes dolgokért, ahogyan én sem, viszont imádja a pogácsákat, száraz sütiket a tv előtt ropogtatni. Egyik nagy kedvence a tepertős pogácsa, vagy tepertyűs pogácsa, ahogy mi hívjuk.
Történt, hogy ketten mentünk bevásárolni, ezért sehogy sem tudtam belopni a kosárba a tepertőt, mert rögtön észre vette volna. Így tepertő nélkül kullogtam haza. Másnap kiolvasztottam egy darab szalonnát, gondolva, hogy abból lesz tepertő. Lett is, de csak 1o dkg, nekem 4o dkg kellett. Végül sikerült szerezni testvéremtől még egy darab friss szalonnát, így délután két órára kész lett a tepertő, amit le is daráltam. Eredetileg leveles pogácsának szántam, de úgy elfogyott az időm is és a türelmem is, hogy csak sima pogácsát készítettem. Az alaprecept Limarától származik, az elkészítésen változtattam egy keveset.

Hozzávalók

2 dl tejföl
1 dl tej
1 tojás
2 tk. só
12 dkg vaj vagy margarin
60 dkg liszt
1 tk. cukor
3,5 dkg élesztő
40 dkg darált  sós tepertő

Elkészítés
 A fentiekből tésztát dagasztottam,a tepertő kivételével, és hagyatm 4o percig kelni. Ekkor kinyújtottam, képzeletbek három részre osztottam a kinyújtott tésztát. Egy harmadát megkentem a tepertővel, rátürtem a második egyharmadot, ezt is megkentem tepertővel, és betakartam a fennmaradó harmadik harmaddal.  Így kelt 3o percig. Ekkor kinyújtottam, kb 1,5 cm magasra, és kiszaggatam a pogácsákat, tepsibe raktam, ahol ismét keltek 3o percet. Sütés előtt lekentem vizzel lekevert tojássárgával. Ezekből a pogácsákból valamennyire leveles lett, mert mégis csak volt két réteg benne.
Aztán a maradék tésztát összegyúrtam, ebbe teljesen belekeveredett a tepertő, és így szaggatam ki. Ebből lettek a nem leveles pogácsák, ezek látszanak a képen is. 15 perc alatt készre sülnek.

Este 6 fele lett mindennek vége, sok lett belőle. Közben sütöttem egy piskátát is tortának, a család édesebb szájú tagjai részére :))
A pogácsa nagyon gyorsan fogyott, gyorsabban, mint a torta.
Ízre valóban finom, ennél finomabb csak az édesanyám pogácsája, de erről majd a későbbiekben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése