Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. szeptember 6., kedd

Körömvirágkenőcs


Nem tudom mennyire gasztro téma, de főzni ezt is kell :))
Körömvirág kenőcsöt sokféle módon készítenek, rengeteget találtam a neten is, aztán újból az lett a nyerő nálam, amely a legegyszerűbb és a legkevésbbé időigényes. Maria Treben Egészség Isten patikájából  című könyvéből inspirálódtam, édesanyám is aszerint készíti évek óta.

Hozzávalók :
- fél kiló disznózsír
- két marék összevágott körömvirág virága, level, szára

Elkészítés :
A zsírt felmelegítettem, és felforrósítottam, mintha húst szeretnék sütni benne. Ekkor beledobtam a két marék vágott virágot, és néhány percig sütöttem, majd kikapcsoltam a tüzet.
24 órán át hagytam állni, ez  lett belőle :


 Meglepett, hogy mennyire megőrízte a színét a  virág. Másnap felmelegítettem, annyira, hogy folyékony legyen, majd az előkészítette dobozkákba, tégelyekbe szűrtem, lezártam a dobozokat.  A megmaradt virágok pakolásként alkalmazhatóak.
Ez a kenőcs kiváló különféle sebek gyors összehúzódására, lábgombásdásra és a viszerek kezelésére is, de kiütésekre is szokták tenni.
Meglepően szép színe és erős illata lett,  de ezzel is az történt, mint megannyi süteményemmel, ivólevemmel, tortámmal - elajándékoztam. Most pedig egy újabb adag elkészítésére készülök, nem árt ha van belőle itthon is.

6 megjegyzés:

  1. Wow Helga, nagyon gusztusosnak én ki! A következő adagból én is kaphatnék egy icipicit? Mi is rendszeresen használjuk. Nagyon ügyes vagy! Puszi!

    VálaszTörlés
  2. Természetesen :)) Amúgy összetévesztésig hasonlít melegen a pitypangmézre, amíg készült folyton fékeznem kellett magam, hogy bele ne kóstoljak.

    VálaszTörlés
  3. te nagyon ügyes vagy, a körömvirág tényleg nagyon sok mindenre jó, én pl. leégésre is azt használtam, néhány óra alatt lehúzta a pirosságot, pedig csak bolti krém volt.

    VálaszTörlés
  4. Köszi, Kati! Valóban jó égési sebekre is. Már napok óta nem tudok hozzád megjegyzést írni, mert mindig megjelenik egy másik oldal, és kidob a blogodról. Nem tudod mi lehet az oka?
    Nagyon kíváncsi vagyok, hogy az aszalt paradicsomot miben fogod felhasználni.

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon ötletes dolog, és biztos nagyon egészséges is. Gyógyszertárit mi is szoktunk használni, de ebben gondolom több a természetes összetevő.

    VálaszTörlés
  6. Szia Katalin! Igen, ebben csak a kertben nyílt virágaim vannak. Most gyűjtöm a magokat is, hogy jövőre már nagyobb mennyiséget tudjak készíteni. Azt hiszem egy ízléses kis csomagolásban remek ajándék lehet belőle. Nem tudom, hogy a gyógyszertárban kapható kenőcsben még nincs-e valamiféle gyulladáscsökkentő is, majd utánajárok.
    Köszi, hogy benéztél hozzám.
    Köszi, hogy

    VálaszTörlés