Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. szeptember 21., szerda

Barackos mandulás torta

Hétvégén kedves férjem születésnapját ünnepeltük ( 29) és erre az alkalomra készítettünk a kis csajjal egy tortát, aki már korán reggel ezzel ébred
-Tortát kell süssünk édesapjának!
Szerencsére mire ez a mondat elhangzott már készen volt a két tortalap, már csak a krémek voltak hátra, de így is bőven kivette részét a kavargatásból és díszítésből.
Bár van egy nagyszerű, csak tortákkal foglalkozó könyvem, mégis az anyósomtól tanult tortalapot készítettem, mert már elég sokszor előfordult, hogy a képen nagyon jól néz ki, aztán a valóság egészen más. Tehát nem hagytam a járt utat, hanem ezt a piskótát készítettem, ami most sem hagyott cserben.

A sütőport a viszonyítás kedvéért  helyeztem mellé, ezt a piskótát szoktam ketté vágni. Általában két piskótát sütök,  és három lapot rakok össze, a negyedik elfogy időközben :)) Ingóka különben nagyon szereti, akár babapiskótának is elmenne.

Hozzávalók a piskótához

4 tojás sárgája, 4 ek  porcukor, 2  ek kanál hideg víz, reszelt citromhéj, 1 cs sütőpor
4 tojás fehérje , 4 ek porcukor, 2 kanál hideg víz,  néhány csepp ecet vagy citromlé
8 ek liszt

Elkészítés

A tojás fehérjét mixerrel és a többi hozzávalóval kemény habbá verem,
a tojás sárgáját mixerrel habosra keverem, majd adagolom a sárgájához 2 kanalankét a lisztet, majd habot, majd lisztet, habot, míg el nem fogy. Ekkor már csak fakanalat használok.  Kivajazott, lisztetzett tortaformában, közepes fokozaton 3o-35 percig sütöttem, a 2o perc után a legalacsonyabb fokozatra kapcsolok. Anyósóm szerint az első 2ö percben nem szaban a sütő ajtóját kinyítni.

A krémhez

5 dl tej
1 csomag mandula ízű puding
2 ek liszt
2,5 dl Hulala tejszínhab
1 cs tejszínhab fixáló , elmaradhat

Elkészítés
A pudingot elkészítettem az előírás szerint, de még tettem bele két ek lisztet, így valóban sűrű lett. Amikor teljesen kihűlt, hozzáadtam a felvert tejszínhabot, mixerrel összedolgoztam ( nagyon krémes tortához értemes még egy fél csomag pudingot elkészíteni)

A szirup

A sziruphoz egy általam eltett nagy üveg barack kompót levét használtam, egy keveset felmelegítettem, még elkavartam benne 4 ek cukrot és kevés rumeszencet, de ez helyettesíthető mandula aromával, akkor még intenzívebb lesz az íze.

Minden lapot meglocsoltam, megkentem krémmel, majd kívülről is bevontam, több kevesebb sikerrel.Oldalt mandulaforgáccsal érdemes diszíteni, nekem most csak kókuszreszelékem volt, de így is jó lett.
A tetejét barackkal és szív alakú piskótával dobtuk fel, majd olvasztott csokit csepegtettünk rá.
16 szelet torta lett belőle, ami azonnal elfogyott :))

3 megjegyzés:

  1. A férjednek boldog szülinapot! A torta pedig gyönyörű és biztosan finom. A férjed biztos örült a tortának.

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse a férjedet, csodás tortát készítettetek neki.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mrita, kedves Kati, köszönjük szépen jókívánságaitokat.

    VálaszTörlés