Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. március 6., vasárnap

Valentin napi torta

Ennek az ünnepnek nincs nálunk hagyománya, nem szoktuk felfújni, mert nem elég egy évben csak egy nap arra, hogy a szerelmet ünnepeljük. Nekünk, egy vasárnap reggeli kávézás is körülbelül akkora ceremónia, mint egy Valentin napi ünneplés. De szeretjük az ünnepeket, és nekem ez jó alkalom volt egy újabb torta kipróbálására. Kint egész nap nagyon hideg volt, ezért kislányom is lekesen segített méregetni, kavargatni, türelmetlenül lesett be a sütőbe, aztán kavargatta a krémet, és elhelyezte a  meggyszemeket, miközben egyet felhelyeztünk a tortára kettőt eltüntetett. Férjem csak kilenc után ért haza, ezért volt időnk bőven :))
Különben, gyerek nélkül, gyorsan elkészíthető torta.

Hozzávalók

A piskotához
25 dkg finomliszt
1 kk sütőpor
3o dkg kristálycukor
4 tojás
csipetnyi só
1,5 dl olaj
1, 25 dl hideg víz
kevés vaj és liszt a forma kikenéséhez

A töltelékhez
2o  dkg vaj vagy margarin
4 ek porcukor
1o dkg darált dió
2 dl tejszín

Szirup
Egy üveg meggybefőtt leve

Diszítés
 Néhány szem meggy
2 dl tejszín
1 csomag habfixáló

A piskotához a lisztet 2o dkg cukorral és a sütőporral összeforgattam, a tojások sárgáját a sóval, az olajjal és a vízzel krémesre kavartam és a száraz hozzávalókhoz adtam.Aztán a tojásfehérjét kemény habbá vertem és a maradék cukrot hozzáadva az előbbiekhez kevertem, óvatos mozdulatokkal. Tortaformába öntöttem, és kb. 45 percig sütöttem, tűpróbáig. Elég vastag lap lesz, ezért fontos, hogy jól kisüljön.
Miután kisült, hagytam kihűlni, és két lapra vágtam. Aki ügyes, az három lapra is vághatja. Szirup helyett a meggy levével locsoltam meg, így a lapok rózsaszínűre színeződtek.
A töltelékhez habosra kevertem a vajat a cukorral, ehhez hozzáadtam a tejszínhabot és a darát diót. A tölteléket a két lap közé és a második lap tetejére halmoztam, és elsimítottam. A maradék tejszínhabot felvertem, bevontam vele a tortát, az oldalát darált dióval, a tetejét pedig csokiforgáccsal diszítettem, körbe pedig meggyel raktuk meg.
Savanykás ízű, nem túl édes torta lett az eredmény, éppen ezért mindenkinek nagyon ízlett. A tortalap inkább a kavart tészta ízére hasonlít, ezért nem valószínű, hogy tortalapnak még fogom készíteni.

Késő este kaptam egy rózsát is, szóval senki sem mondta, de mindenki készült egy kis meglepetéssel erre a napra  :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése