Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. március 10., csütörtök

Kakaós csiga

           Ez nem az aminek látszik :) Vagyis az aminek látszik, csak nem az aminek eredetileg készült. Végül ez lett belőle: Kakaós csiga
           Eredetileg Limaránál néztem ki vasárnap reggelire a kakaós kifliket. Mindent szépen előkészítettem, kelt a tészta, és közben az a jó ötletünk támadt, hogy nézzünk egy filmet. Már régen meg szerettük volna  nézi, a Meet Joe Black filmet, ezért be is indult, persze ez nem könnyű vállakozás, Iringóval, délután alvás után és közben sodrásra váró kiflikkel. Na de ügyesen megoldodtuk, kicsit filmeztünk, kicsit vízfestékeztünk, kicsit gyurmáztunk, közben kifliket kellett volna formázni. Ezért az előzőleg  kakaókrémmel felcsavart tésztából nem formáztam kifliket, hanem egyszerűen felvágtam a nagy kígyót, ahogy Ingó nevezi, kicsi csigabigákra. Ez roppant gyorsan ment, bele a tepsibe, be a sütőbe, space, indulhat a film. Két tepsivel készült belőle, és a filmet is sikerült 3 óra alatt megnézni. Szerintem szép teljesítmény volt, hogy ilyen jól összedolgoztunk.
Utána bőven lecukroztuk, aztán a film utolsó 15 percében már csak zavartalanul majszoltunk :)

Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
1 tk. só
1ek. cukor
1 tojás
120 g tejföl
kb. 2 dl tej
5 dkg puha vaj
2 dkg friss élesztő

 A töltelékhez

15 dkg vaj vagy margarin
2 ek. holland kakaópor
3 ek. porcukor
Legközelebb mogyorókrémmel fogom készíteni.

Elkészítés
Az élesztőt a megszokott módon felfuttattam, egy kicsit mikróban meg is melegítettem, így kevesebbet kellett várni, és a hozzávalókhoz adva puha tésztát dagasztottam, amit kb 3o percig hagytam kelni. Ekkor vékonyra nyújtottam, és rákentem a tölteléket, utána felcsavartam, mint a bejglit. Ezt már nem hagytam állni, hanem 1, 5 cm vastagságú csigákat vágtam belőle, és a tepsibe helyeztem. Itt hagytam nőni még majdnem egy órát, aztán be az előmelegített sütőbe. Hamar kisültek, sajnos időt nem tudok, mert közben izgatottan figyeltem a fejleményeket.

Kifli ugyan nem lett, de ezek is nagyon finomak voltak. Édesszájúak több cukrot is tehetnek a töltelékbe. Ingókám nagyon szerette.
Cukor nélkül, így ette Ingóka
Jó sok cukorral , így ettük mi, nyamiiiii :))
Ingóka hőmérővel ellenőrzi elég meleg van e a házban, kb 28 fok volt, ezért gyorsan kelt a tészta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése