Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. február 23., szerda

Szilveszteri torta



Számomra nagy ünnep, hogy végre sikerült elindítani ezt a blogot, ezért virtuálisan tortával ünneplem meg :))
Erre a célre választottam a szilveszterre készített tortámat. Ez nagyon jól kiegészítette az édesanyám által előkészített, nagyon finom, kalóriadús vacsorát, mert ez valójában egy kalóriákban szegény, egészséges nyalánkság, amit lelkiismeretfurdalás nélkül lehet kanalászni.

Hozzávalók

A piskotához
2o dkg liszt
15 dkg cukor
1 ek ecet
5 ek étolaj
1dl víz
2 csomag vaníliás cukor
2 citrom reszelt héja és leve
1 tk sütőpor

A töltelékhez:
1 cs vaníliás pudingpor
1 dl narancslé
1 cs diétás tejszínhab por
1 cs tejszínhab fixáló

Elkészítés

A lisztet a sütőporral és a cukorral összekeverjük. Én egy műanyag zacsiban szoktam mindent beleönteni, aztán óvatosan összerázom. De jaj, ha kipukkad a zacsi :))
Aztán keverőtálba öntöm, és a többi hozzávalóval csomómentesre kavarom, nem vesz fel túl sok időd.
Sütőpapírral bélelt tortaformában, előmelegített sütőben, kb 25-3o percig sütjük, de legmegbízhatóbba a tűpróba. Szép egyenletes piskóta lesz,  ízre viszont másabb, mint a tojással és tejjel készült piskóta. Ezt a receptet a http://www.macoka.eoldal/ -on találtam.

Miután a piskóta kihűlt, a naracslével megöntöztem, a pudingot megfőztem az utasítások alapján és a piskotára öntöttem, miután ez is kihűlt elkészítettem a tejszínhabot és a pudingra helyeztem, kb 2 cm magasságban. Tetejét és az oldalakat szintén tejszínhabbal vontam be. Aki édességre vágyik, annak érdemes több cukrot tenni a pudingba, 4-5 kanállal, illetve 1  vaníliás cukrot a tejszínhabba.

Tetejét Raffaelloval és pralinékkel és narancsszeletekkel  diszítettem. Babáknak is készítehető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése