Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. november 27., vasárnap

Sütőtökös kenyér



Október elején vásároltam egy nagyon jóképű sütőtököt :)) Annyire megfogott a színe, hogy lehetetlen volt otthagyni a piaci standon. Hazatérve azon gondoltkodtam, hogy majd muffint készítek, aztán Limaránál találtam meg az igazi receptet. Reggel nagy, puha hótakaró esett, számomra ezek a legalkalmasabb időszakok a sütésre.

Hozzávalók

24 dkg finomliszt ( eredeti receptben fele teljes kiörlésű, fele  finomliszt)
1/2 tk fahéj
csipet só
1 tk. szódabikarbóna
1/2 tk. sütőpor
150 g finomra reszelt sütőtök
60 g csokoládélencse
140 g joghurt
1 dl tej
2 tojás
10 dkg cukor     ( eredetiben  barnacukor)
0,5 dl olaj
reszelt vagy darabokra tört fekete csoki ( eredetiben csokilencse )

A száraz hozzávalókat egy tálba összeszítálom, egy másik tálban elkeverem a tojásokat, a tejet, a joghurtot, majd hozzáadom a liszthez, fakanállal összekeverem, a legvégén teszem bele a sütőtököt és a csokit, kalacsformában sütöttem.

Mivel nyaralásból hazatérve, édesanyámtől és testvéremtől három kalácsformát kaptam ajándékba, én mindjárt három adagot készítettem a sütőtökös kenyérből is. Igy időt és mosogatnivalót lehet spórolni, és mindenkinek jut a finomságból, ráadásul egyszerre sül ki mindhárom.
Egyikbe nem tettem csokit, a másodikba reszelt csokit tettem, a harmadikba pedig darabokra tört csokit. Mindhárom finom lett, a legfinomabb a harmadik, amelyikbe reszelve tettem a csokit annak sötétebb színe lett. Hihetetlenül puha, könnyű tészta.

Délután, a havazást nézve, forró citromos teával fogyasztottuk.

2 megjegyzés:

  1. Tokèletes uzsonna tèlre!
    Ha van kedved nèzz be hozzàm, ajàndèk-jàtèkot
    inditottam az olvasòim rèszère, hàtha te leszel
    a szerencsès nyertes!

    http://paprikapaprika.blogspot.com/2011/12/il-giveaway-della-befana-epiphany.html

    Kellemes Karàcsonyi unnepeket kivànok neked ès a
    csalàdodnak!
    Aniko

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, kedves Anikó! Feltétlen bekukkintok hozzád. Neked is Áldott, békés karácsonyt!

    VálaszTörlés