Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. augusztus 10., szerda

Citromos fánk áfonyás pudinggal és tejszínhabbal

Kedves ismerősöm érkezett látogatóba szüleimehez, aki istenien tud főzni és nagyon finom süteményeket is készít, a mélykúti Kati néni. Gyerekkoromban ismertem meg, több nyáron is vendégeskedtem náluk, aztán valahányszor találkoztunk sosem hiányzott a szotyrából a finom házi sütemény. Ezzel az alkalommal is barackízes linzert hozott.
Két évvel ezelőtt, mikor még nem igazán sürögtem-forogtam a konyhában, kedves ajándékot hozott nekem, az Aranykukta sorozat hátrom kötetét, Svédasztal, Romantikus vacsorák és A legjobb cukrászok desszertjei, amelyek igazi értékét csak később ismertem meg, miután bele is lapoztam.
Ma reggel úgy döntöttem, hogy ebből a sorozatból fogok valamit készíteni, amiből az útra is lehet csomagolni, és dekoratív is.

A recept neve Citromos fánk

Hozzávalók
4 bögre liszt
1 bögre tej
2 tojás
3 ek cukor
kevés só
2 citrom reszelt héja
olaj a sütéshez
1 cs vaníliás cukor
1 cs sütőpor
1 ek vaj

Elkészítést
A lisztet összeszitáljuk a sütőporral, majd a vajat elmorzsoljuk benne. A tejben felolvasztjuk a cukort, beletesszük a sót, és a két egész tojást, majd óvatosan felverjük és a liszthez adjuk. Nyújtható tésztát gyúrunk belőle, ( ha túl ragadós, még pótoljuk liszttel) kiszaggatjuk, és forró bő olajban aranybarnára sütjük.

Néhány darabot kihűlt vaníliás pudinggal töltöttem, amelybe előzőleg néhány szem áfonyát is kevertem, tetejére pedig tejszínhabot nyomtam, ami sajnos nem volt valami jó minőségű, és hamar elolvadt még hütőben is.
A többit pedig vaníliás cukorba forgattam, ezeket csomagoltam az útra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése