Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. április 18., hétfő

Húsvéti fonat tojástartónak


Még mindig a Húsvétra készülve... A Nők Lapja Konyhába fedeztem fel a receptet, amit némi változtatasál el is készítettem. Mivel szépen alakultak a fonatok, az az ötletem támadt, hogy tojástartónak lenne a legjobb, így együtt jelenik meg a húsvéti terítéken a kalacs és a tojás is. És mindekettő egyenlő mértékben érvenyesül majd.

Hozzávalók: 6 drb fonathoz
25 dkg liszt
6dkg cukor
csipet só
pár csepp citromlé
1 cs vaníliás cukor
kevés reszelt citromhéj
1,3 dkg friss élesztő
1.3 dl tej vagy tejszín
2 drb tojás, egy a tésztába egy pedig kenni
3,5 dkg vaj vagy margarin
két marék mazsola

Elkészítés
A szokásos módon kovászt készítettem az élesztőből, kevés cukorból, a langyos tejből és  2 ek lisztből. Mikor már szépen megkelt, a liszthez adtam, hozzáadtam a cukrot, a tojást és a sót, majd gyors mozdulatokkal megdagasztotta. A végén beleöntöttem az olvasztott vajat, és jól összedalgoztam, aztán pedig a mazsolát is beledolgoztam. Hagytam duplájára kelni. Ekkor lisztezett felületre borítottam, hat egyenlő részre osztottam, minden részt újból két részre. A részekből hosszú csíkokat sodortam, és két -két csíkot fontam össze, majd kör alakúra formáztam. 2o percet hagytam kelni, végül lekentem tojássárgával, és előmelegített sütőben, kb 3o percig sütöttem, amíg szép piros lett a teteje.

Jó móka volt, könnyen eltelt  egy hosszú esős délután, Ingóka maga is végig formázott és lisztezett mellettem, aztán kíváncsian kérdezte: Hová lettek a hosszú kígyók?
Mire a család összekerült, már finom kalácsillat terjengett a levegőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése