Kedves olvasó, idelátogató, bekukkintó! Üdvözöllek virtuális világomban!



2011. március 14., hétfő

Ropogós vajas kifli

       Ez a kifli azok közé a finomságok közé tartozik, amelyeket egy alkalommal el lehet tüntetni.  Belül  puha, kívül ropogós, egyszóval isteni.
       Története azzal kezdődik, hogy édesapám mostanság házi vajat is készít, ha úgy adódik kedve és persze házi tejföle. Ebből maradt meg nálunk egy kevés a hűtőben. Kidobni kár és vétek! Megenni  pedig volt friss vaj. Nyomban kutakodni kezdtem Limaránál vajas kifli után, és hát ezen a címen találtam meg ezt a csodálatos kiflit. Kicsit féltem a főzéstől, még sosem próbáltam, de nem ördöngős dolog. Aztán jött csak a nagy meglepetés, amikor a főzéstől megöregedett kiflik, a sütőben szépen keltek, megformásodtak, kigömbölyödtek és ropogósra sültek.
      A házban lebegő friss, ropogós kifli illata pedig leírhatatlan.

Hozzávalók:
3 dl tej
1 tk. só
1 ek. cukor
60 dkg  liszt
10 dkg vaj
2,5 dkg élesztő

Elkészítés

Az élesztőt szokásos módon kevés langyos tejben, kevés cukorral és liszttel felfuttattam és  a többi hozzávalóhoz kevertem. Lágy tésztát dagasztottam, amihez a végén hozzáadtam az olvasztott vajat is, és újból átdagasztottam a tésztát. Aztán  meleg helyen, én a cserépkályha tetején, letakarva duplájára kelesztettem a tésztát. Aztán kiborítottam és 12 labdát formáztam belőle. Minden egyes labdát óvális alakúra nyújtottam, és az eredeti receptől eltérve, megkentem vajjal, majd felcsavartam. Aztán hagytam, hogy a kiflik szépen keljen.

Mikor már láttam, hogy eléggé megkeltek, forró vízben egyenként  megfőztem, minden kifli oldalát fél fél percig. Szűrőlapáttal kiemelve, rögtön a sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem, majd előmelegített sütőben ropogósra sültek.

Ebből az adagból 12 kisebb kifli lesz, nálunk 11 mert fotózás közben Iringó egyet ellopott  gyurmának :))
Ha nagyobb kifliket szeretnénk 8 vagy 1o darabot készítsünk.

Akkor van kész, ha a konyhában finom kifli illat lebeg, a kiflik teteje pedig ropogós.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése